top of page
DSC06116.JPG
תמונת הסופר/תתומר רוזן גרייס

מה כותבת תומר על "תומר כותבת"?

על הבלוג "תומר כותבת"

בניגוד לספרי הילדים וחוברות הנגינה שלי, שאותם התחלתי ליצור ולהוציא לאור הרבה קודם, סביב 2009 - הבלוג הזה הוא חדש, ממרץ 2022 בערך. 11 שנים... מההתחלה, היו לי המון רעיונות מה לכתוב – אולי כי חשבתי המון זמן על לעשות בלוג כזה, וברגע שעברתי לאתר במערכת WIX המופלאה, הוא פשוט התאפשר.

אבל בעצם, הוא נולד כשהבנתי שיש לי גם מה להגיד להורים של הילדים שאני כותבת להם. אולי בעיקר לאימהות, אבל קצת גם לאבות. או למי שירצה לקרוא...

קצת כמו עם הספרים והסיפורים שלי לילדים, החזון של כמעט כל הספרים שרציתי לכתוב נוצר מאוד מהר, כמו כזה קרע בעננים שדרכו פורצת פתאום השמש. זה קרה סביב שנת 2009, ובעצם מאז אני עובדת כל הזמן ליצור את כל מה שפרץ אז לדמיוני כחזון די ברור. היו עוד "קרעים בעננים" כאלה – וגם שברי ענן... (בעולם שלי, גשם זה דבר טוב ואהוב מאוד!) כשהכל הגיע במבול זלעפות.



לספר לילדים או להורים?

אז ככה גם עם הבלוג הזה – בעצם, הבנתי שעל כל סיפור לילדים יש לי המון מה לספר למי שתספר להם את הסיפורים ותקריא להם את הספרים! איך זה נוצר, מה הייתה ההשראה שלי, ואיך תוכלו ליצור סיפורים כאלה בעצמכן! חוץ מזה, עם השנים מסתבר שגם הצורך הפחות שגרתי אצלי לשתף אישית ב"מאחורי הקלעים" צמח והבשיל קצת בתוכי. אני אוהבת לקרוא על איך אחרים יוצרים ספרים – אבל לספר על עצמי? ... ובכן, פתאום הרגשתי קצת יותר מסוגלת לזה. הכתיבה המיידית בזמן הווה נותנת חוויה אחרת מכתיבת ספר שדורש הידוק קצוות וארגון מדוקדק לאורך זמן.

ובמה שנוגע לחיי יצירה וליצירת סביבה מיטיבה לילדים והתקרבות לטבע ולחלק היוצר שבתוכנו ובתוך כל ילד – זה באמת משהו קרוב מאוד ללבי, והבנתי שאלה נושאים שאני רוצה לתת בהם השראה לאמהות. חשוב לי להגיד שאני לא מתיימרת לשלמות או להגיד את הכל, ובטח שלא לתת ייעוץ מקצועי. אני כותבת ומציירת, והכלי שלי הוא לא טיפול או ייעוץ רשמי, אלא נתינת השראה...


איך אפשר לארגן זרימה בקטגוריות?

אפשר אם רואים בקטגוריות יובלים שמתפצלים מאותו נחל... :-)

לכן תמצאו בבלוג שלי כתבות קצרות וארוכות יותר בכמה קטגוריות – וכמובן לא כל שבוע אוכל לכתוב על כולן. הכוונה שלי היא לעתים לרכז סדרת כתבות על נושא מסוים, כמו שעשיתי עם "שינוי דרך סיפור" – ולמי שאהבו את הסדרה, אני אמשיך אותה בעתיד הלא רחוק בכיוונים שונים, בין השאר בקשר לסדרה הייחודית שכתבתי ואיירתי לגילאי 7 עד 13 – "הילדים מכפר הערפל", אבל גם בסיפורים לגיל הגן וכיתות היסוד.

אז בשביל המבט הכולל – הנה הקטגוריות שלי כרגע, שבכל אחת כנראה אוסיף עם הזמן ומדי פעם כתבות נוספות.

מקווה שתיהנו לקרוא ושכל אחד ואחת ימצא לפחות כתבה אחת קטנה שתדבר אל לבו!

שימו לב שחלק מהכתבות מופיעות בכמה קטגוריות אם התוכן שלהן רלוונטי.

אם תלחצו על התמונה תגיעו לעמוד הראשי של הבלוג.

ובינתיים - למי שחדש באתר או עדיין לא ראה, כדאי לכם לבקר בעמוד הסיפורים שלי - יש שם כמה סיפורים לילדים להורדה בחינם להנאתכם, וכך גם בקטגוריית "סיפורים לילדים" של הבלוג.











11 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page