top of page

שדרוג בגדים על ידי צביעה או תפירה

- עדכון לפוסט הקודם "מה עושים עם השקים"


בהשראת תגובה של אחת הקוראות עדכנתי את הכתבה מיום חמישי האחרון "מה עושים עם השקים" כך שיהיה יותר ברור ההקשר הגדול יותר שמתוכו כתבתי.

כיוון שעדכנתי את הפוסט עצמו - שתוכלו לעבור אליו כבר עכשיו - לא רק בכמה נקודות עקרוניות הקשורות לכך שאני קודם כל ממליצה בהחלט לשדרג או להשתמש מחדש בבגדים ולמצות אותם, אלא גם בגלריית תמונות קטנה למי שמתעניינות בשדרוג בגדים ביתי באמצעות תפירה וצביעה - חשוב לי שלאלה שכבר עיינו בכתבה תהיה הזדמנות לראות גם הן את התמונות שאעלה אותן גם כאן - לא כדוגמא לאופנה האחרונה, אלא כאמור, כדי לתת רעיונות והשראה למי שמושך אותה הסיפוק שבשדרוג יצירתי של בגדים מכל סיבה שהיא.



איך הגעתי למודעות לצורך לדאוג שהחפצים שאני שומרת הם גם כאלה שאני באמת אוהבת?

אני לא עוברת הרבה דירות כיום, אבל בעבר, בדיוק ככה "עליתי" על הכיוון ה(קצת) יותר מינימליסטי. פעם, בירושלים, שכרתי מישהו ב-180 שקל (אז הרבה כסף בשבילי, כסטודנטית) להעביר לי את החפצים לדירה חדשה, וכשראיתי על מה אני משלמת לו להעביר לי נבהלתי... אני זוכרת את עצמי חושבת, "זה שווה לי 180 שקל"? והבנתי שאני צריכה להיות הרבה יותר עם היד על הדופק שמה שיש לי אני אכן אוהבת וצריכה - כן, בעיקר לפני מעברי דירה אבל גם ביניהם... אצלי מה שעוזר כבר הרבה שנים זה גודל הבית... בית קטן (אבל גינה גדולה!). זה בהחלט עוזר להיות עם היד על הדופק בנושא עודפים...


לכן, כרקע לפוסט הקודם שלי בנושא מה לעשות עם בגדים, מצעים וכו' שנתקעים אצלנו בשל חוסר החלטה - אדגיש שאני לא ממליצה דווקא על פתרון מחזור הבגדים בעדיפות ראשונה, אלא הדגש הוא על מציאת פתרון שנוח לכן ומתאים לערכים שלכן להזרמת דברים הלאה, לאחר שמיצינו אפשרויות לשימוש חוזר ונתינה לחברות וכו' - כדי לא לתת להם להיתקע בבית.


אז למי שבעיקר היבט זה מעניין אותה - הנה גלריה קטנה להשראה.


השראה לשימוש חוזר בבגדים על ידי תפירה או צביעה


כל הבגדים האלה היו פעם בצבע אחר לגמרי... בין שבגדים הם לשימוש יומיומי בבית או בגינה או למטרה אחרת, ניתן לשפר באמצעות צביעה בגד ישן למשהו שנראה שונה ולצבע שאת מרגישה איתו יותר בנוח - בתנאי שהוא מכיל אחוז מספיק של סיבים טבעיים כמו כותנה, פשתן, משי או צמר. בגדים סינתטיים לא ניתן לצבוע באמצעים ביתיים.

כך ניתן גם לצבוע בקלות יחסית במכונת כביסה בגדי כותנה של ילדים באופן שמסווה כתמים שלא יורדים ומשדרג קצת את הבגד.

משמאל לימין, החולצות היו פעם - לבנה (נתפרה על ידי מטריקו לבן שצבעתי מראש); לבן שבור (הסווטשרט, מ-Fox); טוניקה שהייתה תכלת; חולצת תחרה ארוכת שרוול מ"עונות" שקיצרתי וצבעתי בלילך כי לא הרגשתי נוח עם הלבן והשרוול הארוך הפריע לי; חולצה שהייתה צהובה עם פרחים לבנים והפכתי לכתומה ואחר כך לחום חציל); חולצה כתומה בהירה שהפכה לאדמדמת; וטוניקה בצבע צהוב עז יפה אמנם, אך שהיה לי ממש חזק מדי, והפכתי קודם לירוק טחב ולבסוף לחום דבש. בכולם אני מרגישה הרבה יותר נוח אחרי השיפור...


אז מה אתן אומרות - למי בא לנסות גם?


למי שמתלהבת: אני משתמשת היום בצבעים של Easy Color אבל בעבר השתמשתי גם באחרים - תמיד יש בשוק (כאן או בחו"ל) סוגים מעולים, צריך רק לברר קצת.


בדרך כלל הם זמינים בחנות היישובית שלנו, אבל בתקופת הקורונה כשהמלאים ירדו, הזמנתי אותם בדואר מ-Mai Art בתל אביב.

בוודאי ישנן עוד חנויות שמוכרות את הצבעים הנהדרים האלה...

חוץ מהפעלה אחת של המכונה, תצטרכו רק כחצי קילו מלח בישול (לכותנה) ו/או חומץ פשוט (לצמר או משי) שעוזרים לייצוב הצבע, וכן צנצנת וכף עץ לערבוב טוב של הצבע עם מים רותחים - וזהו!

אפשר כמובן גם לצבוע בצבע זה בטכניקות אחרות, כמו צביעת בטיק, במכחול, צביעה בקשירה (Tie Dye) ועוד - למי שמתעניינות ישנם מדריכים שונים ברשת בנושאים אלה...



Mai Art

לחצו על התמונה כדי לעבור לחנות.

* לצורך השקיפות - אני ממליצה על הצבע מניסיון ארוך שנים ונלהב בלבד ולא מקבלת שום רווח מההמלצה עליו.












7 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page